چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

در نشست هم‌اندیشی ترویج سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم مطرح شد؛

لزوم استفاده از ظرفیت‌های ویژه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ترویج فرهنگ کتابخوانی

لزوم استفاده گسترده از ظرفیت های ویژه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ترویج فرهنگ کتابخوانی

در نشست هم اندیشی مسئولان اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در زمینه ترویج سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بر لزوم استفاده گسترده از ظرفیت های ویژه آستان مقدس حضرت معصومه در ترویج فرهنگ کتابخوانی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، در راستای همکاری های مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، نشست هم اندیشی در زمینه ترویج سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور حجت الاسلام احمد مشرف، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)؛ علی فتح الله زاده، مدیر کتابخانه، موزه و اسناد؛ مهدی حسین زاده، مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان؛ مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از کارشناسان روز یکشنبه (۱۸ شهریور) در دفتر معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های ویژه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ترویج فرهنگ کتابخوانی

آمادگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی

حجت الاسلام احمد مشرف در این نشست با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع کتاب و کتابخوانی گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از هر موضوعی که به ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کند، استقبال می کند؛ به خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی که با نام و محوریت امام رضا(ع) و با هدف گسترش معارف حقه رضوی برگزار می شود.

وی پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی و گسترش آن در شهر قم گفت: قم شهر کریمه اهل بیت(ع) با ظرفیت ویژه دینی است و زمینه علمی و فرهنگی لازم را جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد و می تواند از این جهت در کشور پیشتاز باشد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) همچنین تصریح کرد: خادمان حرم کریمه اهل بیت(ع) آمادگی کامل در جهت ترویج سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در بین اقشار مختلف کارکنان، خادمان و زائران و همچنین اطلاع رسانی در فضای مجازی را دارند.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن ایام سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به استان قم تا شهادت ایشان، نشست های نقد و بررسی و فعالیت های مشترکی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی می توانیم با همکاری کتابخانه های عمومی استان تعریف کنیم و انجام دهیم.

حجت الاسلام مشرف در پایان ضمن تاکید بر لزوم هماهنگی جهت جانمایی و حضور کتابداران در حرم حضرت معصومه(س) جهت ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی، پیشنهاد کرد کتابی با موضوع حضرت فاطمه معصومه(س) به منابع سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت استانی و حتی ملی افزوده شود.

تقدیر از خادمان و خادمیاران رضوی مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت ها و همکاری های مشترک بین آستان مقدس حضرت معصومه(س) و کتابخانه های عمومی استان گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از بزرگ ترین جشنواره های کتابخوانی کشور است که در دوره های اخیر آن همواره بیش از یک میلیون نفر شرکت کننده داشته است.

وی افزود: معتقدیم استان هایی نظیر قم، خراسان رضوی و فارس به جهت حضور حرم اهل بیت(ع) و زمینه فرهنگی و علمی موجود، ظرفیت ویژه ای در حوزه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معارف رضوی دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه تاکید کرد: در سال های گذشته همکاری خوبی در حوزه های مختلف برگزاری جلسات نقد تخصصی و ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی بین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و کتابخانه های عمومی شکل گرفته که امیدواریم در این دوره و زمان باقی مانده از سیزدهمین دوره جشنواره نیز شاهد افزایش این همکاری ها باشیم.

وی در پایان ابراز داشت: امیدواریم در این دوره و با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه (س) شاهد همکاری ویژه خادمان و خادمیاران حرم کریمه اهل بیت(ع) در ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی باشیم و بتوانیم در اختتامیه این دوره از جشنواره، از خادمان و خادمایاران مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر ویژه داشته باشیم.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های ویژه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ترویج فرهنگ کتابخوانی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 8 =